Humant


Sverigedemokraterna kunde för en vecka sedan fira att de fått platser i riksdagen.
Vad har hänt?
Vad är det som är fel?

2006 gjorde jag och en vän ett projektarbete i gymnasiet om Sveriges flyktingpolitik.
Det var otroligt skrämmande, apatiska barn verkade vara en epedemi som bara fanns i Sverige och vi kunde läsa skräcksiffror om att 90% av de som sökte asyl i Sverige fick avslag.
 
Jag är inte insatt i hur många som får avslag i dagsläget men SD vill minska invandringen med 90%.
Jag såg på valvakan när de intervjuade Carina Herrstedt från SD. Det första som slog mig var att hon hade SD:s symbol, en blå och gul blomma som örhängen och halsband. What the f*ck?!

Hon sa:
"-Jag tycker inte att vi ska ta in fler än vad vi kan ta hand om och jag tycker att det är humant!"

Jag blev så otroligt äcklad.

Människor kommer till Sverige av olika orsaker, vissa av dem flyr från förföljelse, dödshot, våldtäkter, tortyr eller hemskheter man inte ens kan föreställa sig.

Hur j*vla humant är det att stänga dörren för dessa människor? Tycker de verkligen att det är humant på riktigt!?

Det är bortom mitt förstånd.

Jag ser mig omkring när jag är på tunnelbanan. Vilka är dessa människor som röstade på Sverigedemokraterna? Folk säger att många av de som röstade på dem inte är rasister utan bara gjorde det som en protest. Det köper jag inte, det finns bättre sätt att protestera på!?

Är det här det nya Sverige?


/Moa

Kommentarer
Postat av: Dennis

You Tell´em baby!

2010-10-04 @ 11:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0