Sjukt.







Bild: Liv Strömquist



Jag har börjat gå en liten promenad varje dag för att få lite vardagsmotion utöver träningen på gymmet.
Ibland är det mörkt och jag är alltid ensam eftersom jag går till eller från pendeln.

Det är läskigt att gå själv när det är mörkt och det nästan inte finns några människor i närheten.
Jag går ett stycke genom en skog och jag blir rädd varje gång jag möter någon man och tänker att jag nog borde gå lite fler klasser BodyCombat på gymmet för att träna upp mina uppercuts och sparkar.

Jag tänker; Vad ska jag göra om han överfaller mig? Tänk om han börjar följa efter mig?

Det är hemskt att det ska behöva vara så. Jag vet att det snarare är regel än undantag att tjejer är rädda när de går ensamma själva. Ibland tänker jag; Om han går åt det där hållet så måste jag gå åt det andra.

Idag när jag gick i skogen så tänkte jag att det i våldtäktsrättegångar borde vara förbjudet att ens tala om vilken typ av klädsel offret hade. Det spelar ingen roll. Det är inte relevant.

Kvinnosynen. Är det den som ligger bakom våldtäkterna?
Tycker vissa män att de har rätt till kvinnors kroppar? Nej det känns så hemskt. De måste vara galningar, störda, psykopater och sadister. Usch vad sånt här är obehagligt.

Jag talade med en vän om det här med att vara rädd för att bli överfallen och hon sa "Åh vad skönt att du känner likadant!". Ja, skönt kanske att man inte är den enda men dumt att rädslan ska behöva finnas. Silvio Berlosconi tror inte att man kan förhindra väldtäkter, han har sagt att "det kommer ske våldtäkter så länge vi har vackra flickor". Betryggande! Tack! Jävla gubbe.




/Moa

Kommentarer
Postat av: lillasyster

känner exakt samma. är alltid beredd på det värsta varje gång man är själv... :(

2010-11-16 @ 22:25:27
Postat av: isa

ja, jävla skitvärld..

2010-11-17 @ 18:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0