Romantisk weekend

I mitten av oktober firade jag och min pojkvän 5 år tillsammans, det firade vi med en liten weekend i Visby på Gotland.

Det var otroligt vackert där och vi hade en jättefin helg. Jag hade lovat honom att jag inte skulle ta så mycket bilder som jag brukar...det gick väl så där...jag kunde inte låta bli att dra fram kameran hela tiden, det var så fint med de små gränderna med kullerstenar och blommande rosenbuskar längs väggarna och kyrkoruiner skyn. Det blev en del bilder men jag tog de flesta i all hast så det blev lite tokigt med exponeringen och kontrasten ibland.

Jag kan absolut rekommendera en weekend på Gotland, innan vi åkte fick vi lite kommentarer som att "vad fan ska ni göra där, där är det ju helt dött så här års"
...Ja, det var lite folk. Men vi åkte dit för att bara vara vi två så vi behövde inte någon metropol.
Och det var jätteskönt! Vi kunde sitta helt själva på kaféerna utan att störas av massa barnfamiljer och vi blev uppgraderade på hotellet till de bästa rummet. Vi gick långa promenader och bara pratade och njöt av varandras sällskap.

Här och var kunde man läsa om att det fanns mycket får på Gotland, vi såg inte ett enda men vi var ju i och för sig bara i Visby. Något som var lite märkligare dock var att vi max hörde tre personer som talade med gotländsk dialekt...har gotländarna övergett Visby eller skäms de för dialekten? Eller har de ingen gotländsk dialekt där?Hmm...en fin helg var det i alla fall!




























































































































































Trojaborg, en gammal labyrint. Om jag kommer ihåg legenden rätt så var det så här; Ett par troll hade fångat en flicka och för att bli fri så var hon tvungen att lösa en gåta. Hon fick i uppgift att bygga en lång väg på ett litet område. Då byggde hon den här labyrinten och blev fri.



//Moa

Kommentarer
Postat av: elin

va mysigt:)

2010-11-23 @ 23:56:57
Postat av: Ronny

Härliga bilder,,,, och en fin tur var det tydligen !!

Ha de !!

2010-11-24 @ 20:08:23
Postat av: Emma

Vackra bilder!

2010-11-25 @ 11:19:20
Postat av: Elin

Åh, har ni varit ihop i fem år nu? Grattis i efterskott till er båda, ni passar så bra ihop!



kram

2010-11-26 @ 07:49:53
URL: http://elinochhelena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0