Kolhydratsnål rabarberpaj








Tyvärr så har jag ingen trädgård där jag kan odla egna rabarber, och min lokala matbutiks utbud erbjuder sällan färska rabarber så det fick bli frysta, men gott blev det ändå!

Du behöver:
Rabarber
Kokos
Smör
Något att söta med

Tillbehör:
Grädde
Vaniljpulver

Tina rabarbern, gärna långsamt.

Hacka rabarbern i små bitar, lägg dem i en bunke, tillsätt sötning och rör om med en sked. Kanel är också gott att tillsätta.
Smält en ordentlig klick med smör i en kastrull, ta kastrullen av spisen och häll i kokos. Blandningen ska hellre kännas lite fuktig än torr, om kokosen absorberar smöret helt så har du använt för lite smör.
Ibland blandar jag ner lite sötning i kokosblandningen också.

Häll upp rabarberna i en eller flera smörade formar och häll sedan över kokosblandning och eventuellt kanel.
Jag brukar grädda det i ugnen på ca 175 grader. Hur länge vet jag inte, men när det man har rabarber i pajen (äpple och hallon är också gott) så tar det lite längre tid, så sätt formen långt ned i ungnen så undviker du att bränna kokosen (som jag gjorde men en av formarna ;) ).

Serveras med fördel tillsammans med vispad grädde med vaniljpulver i.

Hope you like it!

/Moa





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0