Gratis är Gøy



Jag är nog alltid varit lite av en anti-royalist men tycks ha blivit lite hypnotiserad av den enorma medieövervakning och rapportering kring det stundande kungliga bröllopet.

Jag tycker att det är intressant.

Men men, det var inte det det här inlägget skulle handla om. Något som är bra med bröllopet är allt roligt som sker i Stockholm kring det, i helgen var jag på Stockholms Stadsmuseum och kollade på utställningen Stockholm Hjärta Kärlek som består av bröllopsfoton från då och nu. Det var kul att få se hur brudparen har porträtterats genom tiderna. Den äldsta bilden som visas är från 1800-talets slut och visar en brud klädd i svart med ganska tom blick och den nyaste bilden visar ett skrattande brudpar med vänner som tar ett skutt i luften en kväll framför stadshuset.  Vad jag minns så hade de som skapat utställningarna var it vänliga nog att utelämna bilder från 80-talet, men kanske hade det också varit intressant! Det fanns en vägg där besökare kunde sätta upp sina egna bröllposfoton men det var tyvärr inte så många som hade gjort det.

Stockholm Stadsmuseum har gratis inträde och ligger vid Slussen.



//Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0